Sunday 22 April 2012

mikropengajaran

Mikropengajaran  dengan kemahiran memulakan  pengajaran  ini  sebenarnya  tidak dirancang pun  untuk pengambaran , tetapi  puteriku yang sedang  rehat tahap 2 ketika itu dengan sengaja masuk ke dalam kelas 1 Dakota dan merakam sesi  pengajaran  tersebut menggunakan Nokia N97, begitulah sebenarnya aku dan murid - murid 1 Dakota , memang banyak kelemahan apatah lagi rakaman tidak dapat dilanjutkan kerana  murid  tahun 1 perlu ke dewan terbuka SK KLIA kerana ada taklimat kesihatan  maka  catatan atau refleksi hari itu  ialah  P  & P perlu diulang semula kerana objektif tidak tercapai..
Saya  kemudian  cuba  mengedit  video  menggunakan  movie maker dengan  kaedah  cuba  jaya, maklumlah  dah  lama  tak  menggunakan  perisian  tersebut, alhamdulillah berjaya  walaupun berulang  kali  dan  tidak  serik  dengan  kehilangan  rakaman  video P & P semasa sem 2 yang  lalu . Kegagalan semasa sem 2 membuat saya lebih berhati - hati .. saya  telah  menyediakan  " backup" terlebih dahulu. saya tak mahu pisang berbuah dua kali, kegagalan lepas mendatangkan gangguan  emosi  yang  sangat  besar  impaknya , saya tertekan sehingga lupa hampir kebanyakkan kata laluan " pasword" beberapa perkara dan yang paling teruk saya lupa pasword Myguru3! lantas saya jadi takut dengan komputer, tetapi Allah  masih sayangkan saya, diberinya lagi kekuatan dan semangat . saya akan  terus  berusaha  dan   mencuba  sehingga berjaya


Jom  layan ~ 

No comments:

Post a Comment